نحوه تمیز کردن چرم سفید

روش‎های از بین بردن لکه از روی چرم سفید

آموزش تمیز کردن چرم سفید: چرم سفید به دلیل رنگ روشن خود، بیشتر در معرض کثیفی و لکه قرار می گیرد. اگر شما هم کیف و کفش چرمی سفید دارید، با ما همراه باشید. در ادامه روشهای حذف لکه و جلوگیری از کدری چرم را معرفی می‎کنیم:

قبل از اینکه روشهای از بین بردن لکه از روی چرم سفید را آموزش دهیم، باید به نکات بسیار مهمی در مراقبت از چرم در زمان تمیز کردن آن اشاره کنیم:

اخطار! این نکات بسیار مهم هستند:

  • استفاده از هر گونه مواد شیمیایی شوینده مانند اسیدها و سفید کننده ها باعث از بین رفتن چرم طبیعی می‎شود
  • به هیچ عنوان از الکل برای تمیزی چرم طبیعی استفاده نکنید. الکل سطح دباغی شده و براق چرم را از بین میبرد. همچنین باعث ایجاد لکه های مات روی چرم می‎شود.
  • چرم طبیعی جذب کننده آب است و در برخورد مستقیم با آب تغییر شکل و تغییر رنگ می‎دهد، بنابر این زمانی که قصد تمیز کردن چرم با آب را دارید، تنها از پارچه نمدار استفاده نمایید.
چرم طبیعی در برابر الکل
چرم طبیعی در برابر آب
چرم طبیعی در برابر مواد شوینده

8 روش برای تمیز کردن لکه از روی چرم طبیعی:

  • استفاده از اسپری نانو مخصوص چرم

پیشنهاد اول سایت کیف زنانه استفاده از اسپری مخصوص نانو برای از بین بردن لکه های روی چرم است. برای تهیه اسپری نانو مخصوص تمیز کردن چرم  آن را در گوگل جستجو کنید. اما اگر به این محصول دسترسی ندارید می توانید از روشهای زیر نیز کمک بگیرید.

تمیز کردن چرم با آب و صابون
تمیز کردن چرم با واکس
تمیز کردن چرم با اسپری چرم

«همیشه قبل از استفاده از هر روش تمیز کردن، ابتدا آن را در یک قسمت غیر قابل مشاهده از چرم امتحان کنید تا از آسیب دیدن چرم جلوگیری کنید»

  • استفاده از آب و صابون

این روش ساده ترین و بی خطرترین روش برای تمیز کردن چرم سفید است. برای این کار، ابتدا یک پارچه نرم را به آب گرم مرطوب کنید و به آرامی روی سطح چرم بکشید تا گرد و غبار و آلودگی ها را از بین ببرید. سپس، مقدار کمی صابون مایع ملایم را روی پارچه بمالید و به آرامی روی چرم بکشید. در نهایت، چرم را با یک پارچه تمیز کاملا خشک کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ قسمتی از چرم خیس نماند.

  • استفاده از خمیر دندان

خمیر دندان یک پاک کننده طبیعی و ملایم است که می تواند برای تمیز کردن چرم سفید استفاده شود. برای این کار، مقدار کمی خمیر دندان را روی یک پارچه نرم بمالید و به آرامی روی چرم بکشید. سپس، چرم را با یک پارچه تمیز خشک کنید.

تمیز کردن چرم قبل و بعد 1
  • استفاده از آرد ذرت

آرد ذرت یک ماده جذب کننده است که می تواند برای از بین بردن لکه های چربی روی چرم سفید استفاده شود. برای این کار، مقداری آرد ذرت را روی لکه چربی بریزید و به آرامی با دستمال بکشید. سپس، چرم را با یک پارچه تمیز خشک کنید.

  • استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یک پاک کننده طبیعی است که می تواند برای از بین بردن لکه های مختلف روی چرم سفید استفاده شود. برای این کار، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ به دست آید. سپس، خمیر را روی لکه بمالید و به آرامی با دستمال بکشید. در نهایت، چرم را با یک پارچه تمیز خشک کنید.

  • استفاده از واکس چرم

واکس چرم می تواند برای محافظت از چرم و افزایش دوام آن استفاده شود. برای این کار، مقدار کمی واکس را روی یک پارچه نرم بمالید و به آرامی روی چرم بکشید. سپس، اجازه دهید واکس خشک شود.

تمیز کردن چرم قبل و بعد 3

تنها در صورتی که کیف یا کفش شما از چرم مصنوعی یا پلاستیکی تولید شده، از روش زیر استفاده کنید:

  • شستشوی کیف و کفش چرم با ماشین لباسشویی (فقط برای محصولات چرم صنعتی)

بعضی از کیف و کفشهای موجود از چرم مصنوعی تولید می‎شوند. چرم مصنوعی به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی در تولید ضد آب هستند. کیفهای تولیدی از چرم مصنوعی به سادگی با آب سرد قابل شستشو هستند. اما برای استفاده از این روش باید اطمینان حاصل کنید که مواد تولیدی کیف شما از پلاستیک و چرم مصنوعی است. به هیچ عنوان چرم طبیعی را درون ماشین لباسشوئی قرار ندهید.

تمیز کردن چرم قبل و بعد 2

نکات مهم برای تمیز کردن چرم سفید

از استفاده از مواد شیمیایی قوی یا برس های زبر برای تمیز کردن چرم سفید خودداری کنید.

پس از تمیز کردن چرم، آن را با یک پارچه تمیز حتما خشک کنید.

با رعایت این نکات، می توانید چرم سفید خود را به راحتی تمیز و براق نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
تماس فوری
واتساپ
پیگیری سفارش